به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا، مرکز مطالعات راهبردی ژرفا نخستین محصول رسانهای آموزشی خود را با عنوان “طنزینو” منتشر کرد. این دوره ۱۸ قسمتی که بهطور ویژه برای دانشآموزان تولید شده، در پلتفرم عماریار در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است.”طنزینو” با تدریس امین شفیعی، طنزنویس و مدرس این حوزه، تلاش دارد به این پرسش پاسخ دهد که “چگونه طنز بسازیم؟.
” در این مجموعه، مفاهیم اساسی طنز از جمله تئوریهای طنز، انواع شوخیها، تفاوت هجو، هزل و فکاهه، روانشناسی خنده، اصل غافلگیری، منطق جهان طنز و نگارش استنداپ کمدی بررسی شده و به مخاطبان آموزش داده میشود که چگونه با استفاده از این مفاهیم، محتوای طنزآمیز تأثیرگذار و هدفمند خلق کنند.این دوره آموزشی با هدف تربیت طنزپردازانی متعهد و آگاه به مسائل اجتماعی و فرهنگی طراحی شده است تا بتوانند از طنز بهعنوان ابزاری برای طرح دغدغههای انقلابی و گفتمانسازی مؤثر استفاده کنند.
طنزینو نخستین گام مرکز مطالعات راهبردی ژرفا در مسیر تولید محصولات آموزشی رسانهای است که توسط میز مطالعات رادیو و تلویوزیون اندیشکده هنر و رسانه ژرفا طراحی و تولید شده است.علاقهمندان میتوانند این مجموعه را از طریق پلتفرم عماریار مشاهده کنند و از محتوای آموزشی آن بهرهمند شوند.
