موانع تربیت اقتصادی نوجوانان در جامعه (تنتا3)

سومین جلسه از سلسله نشست‌های تجربه نوردی تربیت اقتصادی و سواد مالی (تنتا)

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا، سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ سومین نشست تنتا به همت مؤسسه ایده‌ها و تجربیات آموزشی و تربیتی ایتات و با همکاری اندیشکده تعلیم و تربیت مرکز مطالعات ژرفا و به میزبانی شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس برگزار گردید.
حجت الاسلام محسن رضائیون، مدیر مسجدمدرسه یاوران ولایت تهران، مبنای نظری این مجموعه را سند تحول و ساحات شش‌گانه تربیت در آن دانست.
ایشان جایگاه تربیت اقتصادی در کار خود را، به عنوان ساحتی محوری و مؤثر بر سایر ساحات، تشریح و نمونه‌های فراوانی از جمله شرط ثبت نام را ذکر کرد؛ که تأمین حدود یک سوم شهریه توسط خود دانش آموز از راه کار بود و تأثیر چشمگیر آن در رشد علمی و خلاقیت فرد و چالش‌ها و راهکارهای آن نیز بیان شد.
مانع اصلی تربیت اقتصادی نوجوانان در جامعه از نظر ایشان سبک زندگی خانواده و نگاه منفی والدین به کار و تجربه سختی برای فرزند بود.
اولویت‌بندی بر اساس ضروریات زندگی، تناسب تربیت با جنسیت فرزند و دانش آموز، لزوم همیاری جمعی و تشکیلاتی مؤمنانه، پیامدهای مثبت و منفی تربیتی احتمالی و لوازم توفیق تربیت اقتصادی در جامعه، از جمله سرفصل‌هایی بود که در این نشست مورد گفتگو قرار گرفت.

تصاویر نشست

photo_2022-09-28_12-29-49
photo_2022-09-28_12-29-52
photo_2022-09-28_12-29-53

آخرین اخبار
اخبار مرتبط
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x