به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا، میز مرجعسازی و قهرمانسازی اندیشکدهی هنر و رسانه مرکز مطالعات راهبردی ژرفا، پژوهشی با عنوان «چگونگی ساخت قهرمان و ابرقهرمان در هنر و رسانه» را در سال ۱۴۰۰ به سرانجام رساند.
این پژوهش که از نوع بنیادی و کاربردی و به روش تحلیل کیفی و مطالعه اسنادی و کتابخانهای با هدف شناساندن اهمیت وجود قهرمان و ابرقهرمان و چگونگی ساخت آنها در هنر و رسانه و کمک به طرح تحولی مرکز رشد و شتابدهی کمیک نگاشته شده، به بررسی کاربردی، مطالعاتی و آکادمیک قهرمان و ابرقهرمان میپردازد و در انتها نیز پیشنهادهای سیاستی کاربردی در این خصوص مطرح میکند.
در این پژوهش همچنین، پیشینهی قهرمان و ابرقهرمان ، ویژگیها، مخاطب و بسترهای نمایش قهرمانان و ابرقهرمانان نیز مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.