گزارش افکارسنجی با موضوع سربازی

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا، سربازی هم از منظر اجتماعی و هم امنیتی-دفاعی موضوع مهمی در جامعه تلقی می‌شود و در سال‌های اخیر نیز به اهمیت آن افزوده شده است. موافقان و مخالفان خدمت سربازی، هر کدام موضوعاتی را مطرح می‌کنند که هر یک از اهمیت بالایی برخوردار است. شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی نیز از این امر مستثنی نبوده و بسیاری از کاربران روزانه در مورد خدمت سربازی محتوا منتشر می‌کنند. این محتواها مورد توجه دیگر کاربران قرار گرفته و برخی نیز به ایجاد یک موج در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. در این میان مساله اصلی داشتن دیتائی قابل استناد از نظرات مطرح شده در بستر فضای مجازی در مورد جوانب مختلف خدمت سربازی از سوی جوانان است تا تصمیم گیران و تصمیم سازان را در آگاهی از بازخوردهای تصمیمات متخذه در حوزه خدمت سربازی در میان جوانان یاری دهد تا امکان به روزرسانی و در صورت لزوم تغییر ابعادی که موجب کاهش سرمایه اجتماعی و امید در میان جوانان می شود و در سطحی بالاتر موجب ایجاد تبعات نامطلوب و هزینه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی برای کشور می شود، را فراهم سازد.

ضرورت و اهداف:
نگرانی از تبعات بیان شفاف و منتقدانه نظرات توسط جوانان، اهمیت بهره گیری از فضائی که جوانان آزادانه به ابراز نظر می پردازند را نشان می دهد و خطر اتکای صرف به پژوهشهای حاکمیتی به عنوان مانع تحقق اهداف عالیه نظام در مورد سربازی را آشکار می کند.

موضوعات قابل ارائه:
تحلیل دیتای بدست آمده از نظرات جوانان در توئیتر و اینستاگرام

جمع‌بندی:
نتایج افکارسنجی انجام شده نشان داد که اصلی ترین محورهای نارضایتی جوانان در مورد سربازی در محورهای مشکلات نظام سربازی، مشکلات حین خدمت و ماهیت اجباری سربازی است. در پایان با توجه به مطالعات انجام شده، پیشنهادات عملی در حوزه های معیشتی، نشاط آفرینی و ارتقای منزلت سربازان در راستای بهبود و تغییر نگرشهای جوانان در محورهای مطرح شده، ارائه گردید.

folderاخبار ژرفا
آخرین اخبار
اخبار مرتبط
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x